צילום עם סמארטפון: איך מצלמים נכון עם הטלפון

צילום עם סמארטפון

צילום עם סמארטפון הפך בפועל לברירת המחדל. בעולם הקיים, אנשים שמצלמים בעזרת ציוד מקצועי הם עולם הולך ונעלם. אם גם אתם מסתובבים רק עם מצלמת סמארטפון,  קבלו רשימת כללים שישפרו לכם את הצילום, גם אם אתם לא מוכשרים במיוחד..

צילום עם סמארטפון

תפריט במצלמת סמסונג s9

השתמשו במטלית – כמו זו של המשקפיים, כדאי מאוד לנגב מעת לעת את העדשה הקדמית ואת העשה האחורית, בעזרת ספרי ניקוי ומטלית ניקוי משקפיים, שאינה גורמת לשריטות. זו גם  הזדמנות אגב לנגב את המסך עצמו. זה ישפר את איכות הצפיה בו וגם ינקה את החיידקים הרבים שיושבים עליו.

אור יום הוא הטוב ביותר. זהו אחד הטיפים החשובים במקרה של צילום עם סמארטפון. גם במכשירי הדגל המתקדמים ביותר, נסו להמנע מהפלאשים, שהם באיכות ירודה בטלפונים יחסית למצלמות מקצועיות. גם פה, כמובן שיש מכשירים שמגיבים טוב יותר לאור חלש, אבל הם יהיו מוצלחים יותר לרוב מטלפונים אחרים, לא ממצלמה מקצועית.

שימוש במקור אור נוסף: בהמשך לטיפ הקודם, במקרה של צילום עם תאורה נמוכה,- למשל צילום של מנה במסעדה, רצוי לקבל תאורה קבועה מפנס. במקרה הזה, פנס של סמארטפון הוא פתרון מצוין, למשל הטלפון של בני הזוג.

רצוי ללחוץ על המסך – במקום שבו תרצו שיהיה פוקוס לפני הצילום. הסמארטפון, בודאי המתקדמים שבהם, אבל למעשה כמעט כל המכשירים החדשים, מבינים שאיזור הפוקוס הוא החשוב לכם ביותר והם יידעו לדאוג לכך שהתאורה תהיה אופטימלית לאותה נקודה.

באותו עניין ממש, כשיש מקור אור חזק בפריים,  נניח של ירח, או פנס רחוב, רצוי להצביע עליו על המסך והתאורה בתמונה תסתדר על פיו.

צילום עם סמארטפון – ללא זום

המנעו מזום. הזום במצלמות אינו זום אופטי, כמו במצלמות עם העדשות הטלסקופיות, אלא זום דיגיטלי, כלומר הוא לא מבצע זום, אלא חיתוך – קרופ של התמונה. זה פוגע באיכות התמונה. עדיף תמיד במקרה של צילום עם סמארפון, לצלם את הפריים המלא ואחר כך לחתוך בעצמכם במסגרת העריכה של התמונה, בהתאם לפריים המועדף עליכם.

לא להתעצל ללכת. בהמשך לנושא הזום, אם האוביקט רחוק, במידת האפשר, רצוי פשוט להתקרב כמה שתוכלו, במקום לחתוך אחר כך.

נצלו את תפריט המצלמה. אם יש לכם רקע בצילום, אתם יכולים להתשמש בצילום ידני. אחרת, רצוי לדבוק באוטומטי. יש כמובן פיצ'רים שונים שאפשר ליהנות מהם במקרה של צילום עם סמארפון, תלוי במכשיר שלכם. לדוגמה, במכשירי סמסונג s9 יש אפשרות של מזון – שנועד במיוחד לצילום של מנות במסעדות.

התמחו בעריכה. כיום, תוכנות העריכה במחשב וגם בטלפון, בגלריה שלכם ממש, נגישות ומאפשרות לכם לשפר כל תמונה בשניות. לחתוך לפריים הרצוי, להבהיר תמונה חשוכה, או לצמצם אור אם היא מוארת מדי וגם לשחק עם הצבעים – או פשוט להשתמש בפילטרים הרבים שיש בטלפון או ברשתות החברתיות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *