אל תסתכלו בעוגה אלא במה שמעליה- קישוטים טעימים לעוגות גבינה

שולחן חג השבועות הוא אינו שולחן חג אמיתי אם לא ניצבת מעליו עוגת גבינה מלכותית. זה כלל לא משנה אם מדובר בעוגת גבינה אפויה או קרה, העיקר שאחת מהן תהיה חלק מהסעודה. אחד החלקים המוצלחים ביותר בכל עוגה בכלל ובעוגת גבינה בפרט הן התוספות. בדיוק בגלל זה אספנו עבורכם מספר רעיונות לתוספות מדהימות שישדרגו לכם את עוגת הגבינה ואת חג השבועות כולו.

 

עוגיות שוקולד צ'יפס

 

ללא כל צל של ספק עוגיות שוקולד צ'יפס הן מהעוגיות האהובות ביותר בעולם, אז למה לא לשלב אותן גם בעוגות הגבינה שלנו? את העוגיות ניתן לפורר פשוט מעל לעוגה המוכנה או אם מדובר בעוגת גבינה אפויה ניתן גם לאפות את העוגיות ממש לתוך חלקה העליון של העוגה. אופציה נוספת היא לאפות בנפרד עוגיית שוקולד צ'יפס ענקית ולהניח אותה ככיסוי מתוק על גבי עוגת גבינה קרה.

 

פירות טריים

 

לטבע יש כל כך הרבה טעם ושפע להציע לנו, וכל שעלינו לעשות הוא לשלב אותו במתכונים שאנו מכינים. עוגות גבינה משתלבות נהדר עם שלל פירות כמו בננות, פירות יער, ענבים ותאנים. הדרך המגניבה ביותר לשלב אותם בעוגה היא ליצור עוגה מחולקת שבה על כל פרוסת עוגה ישנה תוספת פרי שונה. מראה העוגה מיד יהיה חגיגי יותר והאורחים מיד ימהרו לבחור את החתיכה עם הפרי האהוב עליהם.

 

כדורי שוקולד

 

איזה קינוח נוסטלגי יותר ישנו מאשר כדורי השוקולד המפורסמים? זהו קינוח קל ביותר להכנה שיכול בקלות גם להפוך לקישוט עוגה, הודות לגודלו הקטן. פשוט הכינו כדורי שוקולד לפי המתכון המסורתי והניחו כמו כתר על חלקה העליון של העוגה. ניתן בהחלט אפילו לצפות את כדורי השוקולד בקוקוס שיוסיף גם הוא לטעם הקינוח ולמרקמו.

 

אם מתחשק לכם להבין כדורי שוקולד ייחודים פשוט ערבלו במעבד מזון עוגיות חמאה עם אבקת קקאו איכותית, אבקת סוכר, מעט מלח, חמאה מומסת, חלב ותמצית וניל לכדי עיסה אחידה. מהתערובת יוצקים כדורי שוקולד עשירים ביותר. מומלץ לשמור במקרר לפני ההגשה.

 

ציפוי פופקורן מקורמל

 

אם מתחשק לכם להפתיע את האורחים בחג השבועות זהו הקישוט עבורכם. במספר דקות ספורות תוכלו להכין קישוט שנראה כאילו יצא מקונדיטוריה מתוחכמת בפריז, כשלמעשה הכנתם אותו לפני רגע במטבח הביתי שלכם. להכנת הציפוי יש להכין פופקורן בסיר ולהעביר לקערה. אחר כך מפזרים בסיר בינוני סוכר בשכבה אחידה. מחממים את הסוכר על להבה בינונית עד שמתקבל צבע קרמל זהוב. כעת מוסיפים סוכר ומערבבים בזהירות רבה. את הקרמל יוצקים על גבי הפופקורן ומערבבים. מוסיפים מעט מלח ומערבבים פעם נוספת. לאחר שהקישוט התקרר ניתן להציב אותו בגאווה על גבי העוגה.

 

ציפוי מרנג לימוני

 

עוגות גבינה ופירות הדר הם זיווג משמיים ולכן ציפוי לימוני הוא פשוט הכרחי. הציפוי מזכיר מעט טארט לימון מרענן, במרקם אוורירי במיוחד. כדי להכין את הציפוי יש לערבב בקערה מיץ לימון, ביצים, חלמון ביצה, סוכר ומלח. את הקערה מניחים מעל באן מארי וטורפים עד לקבלת בלילה סמיכה. בסיום מאפשרים לציפוי להצטנן לגמרי ומורחים על גבי העוגה. אם רוצים ניתן להשחים מעט את חלקו העליון של הציפוי באמצעות ברנר. ניתן גם להוסיף לקישוט שקדים קלויים, קלופים ופרוסים.

 

קרם מסקרפונה ופירות יער

 

לפעמים הדברים הפשוטים ביותר הם גם הטעימים ביותר. פירות יער הם תוספת שלא נדיר לראות על גבי עוגות גבינה ובהחלט יש סיבה לכך. החומציות המעודנת של הפירות מחמיאה לטעם המתקתק של העוגה וכך נוצר איזון מושלם. אנו ממליצים לשלב את פירות היער עם קרם מסקרפונה קטיפתי ועוטף. להכנת הקרם יש להקציף יחד שמנת מתוקה, גבינת מסקרפונה ואבקת סוכר עד לקבלת קצף יציב. את הקרם מעבירים לשקית זילוף ויוצרים תלוליות נמוכות סביב החלק העליון של העוגה. במרכז הקרם מורחים קונפיטורת פירות יער.

 

ניתן גם להכין רוטב פירות יער בקלות רבה. כל שצריך לעשות הוא לחמם בסיר פירות יער קפואים עם רבע כוס סוכר, תמצית וניל וחצי כוס מים מהולה בכפית קורנפלור. מערבבים את התערובת בסיר עד להסמכה ובסיום מצננים היטב. את הרוטב יוצקים על העוגה ממש רגע לפני ההגשה.

 

 

Updated: 7 במרץ 2021 —

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *