התאמת פורמט הצפיה למסך: 16:9 או 3:4

לפני: שידור ב- 16:9, מסך 3:4

אחת הבעיות הנפוצות והמרגיזות, בקרב צופי טלויזיה, היא חוסר התאמה בין רוחב המסך לבין שידור התוכנית הסרט בלווין ובכבלים: לרוב, הבעיה נוצרת כאשר הסרט משודר על ידי הלווין והכבלים בפורמט רחב – כלומר 16 על 9 ואילו במכשיר הטלויזיה – בין עם מדובר במכשירים המרובעים יותר – ביחס של 3 על 4, אבל גם במכשירים הרחבים – לא נקלט הסרט כולו. מכיוון שזו חוויה מתסכלת לצפות בסצנה שלמה שבו 2 אפים משוחחים ביניהם על עיניינים הרי גורל, הנה מדריך זריז ופשוט שיסביר לכם כיצד תוכלו בקלות, בעצמכם, לפתור את הבעיה ולהנות מחויית הצפיה השלמה.

 

 (בתמונה: המסך, לפני ביצוע התיקון) 

 

 

 

התאמת המסך - כל שידור ייראה באופן מלא

ההסבר כאן מבוסס על מכשיר המקס של יס, אבל אמור לסייע לכם גם אם אתם בעלי מג'יק של הוט וגם עם ממירים רגילים. בסוף התהליך, אתם אמורים לראות את התוכנית מהדוגמה שברוב המדריך כמו כאן משמאלכם: כלומר, הסרט כולו ייראה בתוך מסך הטלויזיה שלכם.

אם אתם לא מצליחים להגיע לפתרון בקלות, שיחה למוקדי השירות של Hot ו- yes תפתור את העניין.

(בתמונה : תמונת המסך, לאחר השלמת התיקון)

 

 

 הנה הפתרון בכמה שלבים מהירים:

 

 

 

 

אתחול מתקדם1. לוחצים על הכפתור המרכזי של השלט – בדרך כלל הכפתור הגדול. בשלטי חברת יס, יהיה כתוב עליהם בגדול yes.

משם, מנווטים עם החצים שסביב הכפתור המרכזי בתפריט העליון, עד שתגיעו להגדרות. בהגדרות תרדו לאתחול מתקדם, ותלחצו.

קוד אישי

 

 

 

2. כאן תתבקשו לתת קוד בן 4 ספרות. אם לא שיניתם אותו בעבר, סביר שהוא יהיה 1111, 0000, 9999 או 1234..בכל מקרה – אם אינכם יודעים, ניתן לצלצל למוקד השירות ולקבל את הקוד.

 

 3. בתוך ההגדרות, ביחרו במקלט טלויזיה

 התאמת הממיר לסוג המסך

4. בתוך המקלט תבחרו את סוג המכשיר שלכם. אם יש לכם מסך רחב, ביחרו באופציה של מסך רחב 16:9, אם יש לכם מסך רגיל 3:4, תוכלו לבחור בין 2 חלופות. החלופה של מסך רגיל 3:4 – היא החלופה שבה תמשיכו לראות רק חלק מהמסך, כלומר כאשר משודר סרט של 16:9, הצדדים יחתכו. אם אתם מעוניינים להגיע לתוצאה המופיעה כאן בדוגמא – כלומר, שתופיעה התמונה המלאה (במשך 3:4 המחיר הוא 2 הפסים השחורים למעלה ולמטה), ביחרו באופציה של letterbox 3:4 .

שימו לב, אם אינכם מרוצים מהתוצאה, תוכלו תמיד לחזור למסך זה ולנסות את כל החלופות.

צפיה מהנה!

 

 

 

 

 

 

תגובה אחת

הוסיפו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *