מכונות קפה – מדריך לבחירה

מכונות קפה הפכו בשנים האחרונות כמעט לסטנדרט בבתים ובעסקים רבים בישראל. ההשראלי אוהב את הקפה שלו מאוד – ובשנים האחרונות הוא אוהב בעיקר אספרסו וקפה הפוך, המכונה במחוזותינו גם קפוצ'ינו.
אם אתם עומדים לפני רכישת מכונת קפה, והמומים מהשפע הגדול שמוצע לכם, אנחנו נעשה לכם כאן סדר שיעזור לקבל החלטה – מה מכונת הקפה המתאימה לכם.

מכונות קפה עם קפסולות

החלוקה הגסה הראשונית כיום היא בין 2 סוגי מכונות קפה – מכונת קפה על קפסולות או מכונת קפה שבה מכניסים את אבקת הקפה הטריה בעזרת כף מדידה.

נתחיל עם מכונות קפה על קפסולות.

פולי קפה. להכנת אספרסו מושלם

פולי קפה. להכנת אספרסו מושלם

למכונות אלו יש יתרון אחד בולט וגדול – נוחות השימוש. קל יותר להכניס קפסולה וללחוץ על כפתור. אין צורך למדוד עצמאית בעזרת כפית מדידה וגם אין צורך לנקות את המכונה לאחר כל שימוש.

למכונות הקפסולת 2 חסרונות עיקריים: עלות לכל כוס קפה בקפסולה היא כמעט כפולה מעלות של קפה – גם אם תרכשו את הקפה טחון ברשתות איכותיות כמו אילנס, חותם קפה או ארקפה. מחיר קפסולה של נספרסו, למשל, המכונה הנפוצה היום בישראל, היא למעלה מ-2 שקלים.

החסרון השני הוא חוסר האפשרות של מכונת הקפה להכניס קפה טרי, או קפסולות של מתחרים. כמו מדפסות, גם יצרני מכונות קפה וחברות קפה המייצרות קפסולות, בנו למכונות שלהם תושבת שתתאים רק לקפסולה שלהם. לא אוהבים את הקפה? בעיה שלכם..מקסימום תרכשו מכונת קפה חדשה.

יש מספר חברות המציעות כיום מכונות קפה ושירות של מכירת קפסולות. אסור לרכוש לפני שטועמים את הקפה. וחשוב לזכור – שמדובר בחתונה קתולית.

מכונות קפה טרי

המקצוענים ואוהבי הקפה האמיתיים, יבחרו באופציה זו. אם אתם מקפידים על הקפה שלכם טרי ושומרים עליו בצורה נכונה, וכמובן יודעים גם לעשות שימוש במכונה, תקבלו כאן קפה שיתעלה על כל מכונת קפה עם קפסולות, בטעם, במרקם ובארומה. כמובן שהיתרון הוא גם שאין צורך להתחייב לקפה ספציפי. אפשר לבוא לכל רשת קפה גורמה, לרכוש קפה ולטחון כך שיתאים למכונה שלכם. זאת – אם לא רכשתם כבר טוחן קפה משלכם, כדי לטחון את הגרגירים רגע לפני הכנת כוס הקפה המושלמת.

עם זאת, יש גם כמה חסרונות למכונת קפה כזו: אם אתם לא מקפידים על קפה טרי ועל שמירתו, אתם עלולים לאבד חלק גדול מהטעם. בנוסף, חוסר ידע והבנה בתפעול המכונה, עלול ליצור קפח דלוח, חזק מדי, חלש מדי וכו'. בקיצור – מכונת קפה איכותית וללא קפסולות מיועדת לאוהבי הקפה שמוכנים להשקיע יותר ומחזיקים בידע, או במוכנות ללמוד. הפרס לתלמידים המציינים הוא כמובן קפה מעולה.

 

Updated: 25 בנובמבר 2014 —

תגובה אחת

הוסיפו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *