בחירת מסך מחשב לגיימרים – כנסי כדי לגלות מה חשוב

מסך מחשב לגיימרים

בחירת מסך מחשב לגיימרים, עליכם לדעת, מחייבת קריטריונים שונים מרכישת מחשב מסך פשוט ובהתאם, בדרך כלל גם המחירים גבוהים יותר. אבל, אם אין לכם תקציב בלתי מוגבל, הנה, על פי אתרי המחשבים המובילים בעולם, הקריטריונים שחשוב לבחון כדי שחוויית המשחק תהיה טובה.

מסך מחשב לגיימרים – רזולוציה

שיקול מרכזי בתהליך בחירת מסך מחשב למשחקים, הוא הרזולוציה. חשוב שהרזולוציה היום תהיה ברמה של 1080p לפחות, שכן המשחקים החדשים בנויים ברזולוציה גבוהה, וצפיה על מחשב ברזולוציה  נמוכה יותר תביא לתוצאה מפוקסלת ולא נעימה.

מסך מחשב למשחקים – קצב הרענון

מסך מחשב לגיימריםהנקודה החשובה לא פחות, שלא מוכרת לכולם – היא קצב רענון המשך, מה שמוכר לכם כ- HZ. בגלל הפרטים הרבים וגם המהירות שבה מתרחשים משחקים, בעיקר משחקי אקשן – יריות, מירוצים, ספורט וכו', מומלץ קצב רענון גבוה, שימנע מריחות. הבלוג הנחשב science studio – ממליץ בחום ללכת לפחות על 120HZ, הגם שהדבר יעלה את המחיר לרוב ב-100 עד 200 דולר. התוצאה, לדבריו, תורגש בהחלט. יש גם מסכים פשוטים שבהם הקצב 30 בלבד. בסרטון ניתן לראות את ההבדלים הניכרים לעין. השדרוג מעל 120HZ לדבריו, יבלוט פחות לעין ולכן לא חייבים להשקיע סכום גבוה, כדי להצטייד במסך בקצב רענון של 240HZ למשל.

גם בסרטון המעולה של MSC TECH שאנו מביאים כאן בתחתית, מפצירים בכם ללכת לפחות על 120hz אם אתם גיימרים רציניים.

רזולוציה מול רענון

בסיינס סטודיו מסבירים כי ניתן לבחור ברזולוציה על חשבון רענון, או להיפך, תלוי מה חשוב לכם יותר בתמונה או במשחק. אם חשובה לכם מאוד הרזולוציה, אפילו עד רמת ה-4k, הדבר יבוא לרוב על חשבון קצב  הרענון, כך שלדבריו, ניתן ללכת על 4k עם 60hz. לדברי, מומלץ לעתים גם להוריד את קצב הרענון, כדי ליהנות מההגדרות המירביות של משחקים, מבלי הם ייתקעו. מסכים שיספקו לכם 4k ויותר מ-120hz כבר יעלו הרבה יותר.

גודל מסך מחשב למשחקים

כאשר מחפשים מסך מחשב לגיימרים, הגדול חשוב, אבל כמובן שזה משפיע גם על המחיר. באופן כללי 24" או 27" יספיקו בהחלט. אם אין לכם תקציב, אתם יכולים להתפשר גם על גודל צנוע יותר, ולהתקרב למסך..

סוג פאנל

בשוק קיימים למעשה 3 סוגי פאנלים. סרטון מעולה של MSC TECH שאנו מקשרים אליו כאן, מסביר היטב את ההבדלים ביניהם. הנפוץ וגם הזול שבניהם הוא tn שלדעתנו יספיק כמעט לכל אחד, כולל לגיימרים כבדים. אם אתם מתעקשים ללכת על היקר והטוב יותר – לכו על IPS – הטכנולוגיה שמציעה את הצבעים, הרקע השחור והניגודיות הטובה ביותר. זה מתאים בעיקר למעצבים.

זמן תגובה של מסך מחשב

לאנשים רגילים, מסבירים ב-MSC TECH , כל זמן תגובה נמוך מ-10ms יהיה מעולה. מעבר לכך, זה אינו השיקול העיקרי בקניה.

יחס הניגודיות

MSC TECH קובעים שזהו אחד השיקולים החשובים, אבל קשה להתייחס למספרים שעל המדבקה, בגלל שיטות הבדיקה של היצרנים השונים ולכן הבדיקה היחידה היא בעין – או כמובן המלצות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *