מדריך צילום במצלמה דיגיטלית

מצלמות דיגיטליות קומפקטיות יודעות לנפק תמונות איכותיות, אבל כמו מכונית טובה, כדי למקסם את התוצאות יש צורך בנהג  – או במקרה הזה בצלם, שיודע להפיק תוצאות טובות גם מכל מצלמת חובבים. הנה כמה מונחים בסיסיים שיעזרו לכם לשפר את הצילום שלכם, וגם קישורים למדריכים המומלצים ברשת, כדי להעמיק את הידע.בסיס – מצבי הצילום

לכל המצלמות יש מספר מצבים קבועים שנועדו לכל אחד לצלם תמונה סבירה ללא ידע מוקדם רב מדי. הנה העיקריים שבהם:

אוטומטי – מצב שבו המצלמה קובעת את הכל לפי תנאי השטח. עליכם רק לכוון לאן שתירצו וללחוץ על הכפתור.

פרוגרם – מצב דומה, שבו המצלמה תקבע בעצמה את מהירות הצילום ואת פתיחת הצמצם, אבל אתם יכולים בכל זאת לקבוע שם מספר דברים אם תרצו, כמו ISO – מספר סרט הצילום (80 או 100 מתאימים בדרך כלל לתמונה של אוביקט מואר היטב, אסה גבוה – 800 ולעתים יותר, מתאים לצילום חשוך יותר), החלטה אם לצלם עם פלאש וכו'.

AV – במצב זה, אתם קובעים את גודל פתיחת הצמצם. ככל שמספר הצמצם נמוך יותר, עומק התמונה נמוך יותר. כלומר – אם תצלמו אדם ממרחק של 10 מטרים, איזורים קרובים יותר ורחוקים יותר ממנו, יהיו מטושטשים ורק הוא יהיה בפוקוס. ככל שתגדילו את מספר הצמצם, כך יותר שטחים ייכנסו לפוקוס. שימו לב – שהגדלת מספר הצמצם – למעשה סגירתו – מחייבת זמן חשיפה גבוה יותר ולעתים הדבר מאלץ תמונה לא יציבה, או צילום עם חצובה.

TV – כאן אתם קובעים את מהירות הצילום. המספרים הם באחד חלקי שניה. כלומר – 16 אומר זמן של 1 חלקי 16 שניה. ככל שהתאורה נמוכה יותר, יש לצלם במהירות נמוכה יותר. כלל אצבע – אם אתם יציבים מאוד, אפשר לצלם עד מהירות של 40, או אפילו 30, ללא חצובה, או ייצוב המצלמה.

מי שרוצה מידע נוסף על המצלמה שלו, כדי להפיק ממנה תוצאות איכותיות, יוכל למצוא את המידע במדריכים המצוינים שאספנו כאן עבורכם.

מדריכים צילום במצלמה דיגיטלית  בעברית

צילום.אורג – אתר מצויין שמצאנו כשימושי מאוד. הוא כולל מענה לשאלות מהשלב הראשוני, של איזו מצלמה כדאי לקנות, מה חשוב לבדוק ובהמשך עובר לפסים מעשיים – של שיפור הצילום, גם של צלמים חובבים.

מה עושים עם האור – ynet – כתבה מצוינת של ניר נוסנבאום, שנותנת כמה הסברים וגם טיפים שימושיים לשיפור משמעותי של התמונה, על ידי התחשבות בענייני התאורה.

טיפים לצילום דיגיטלי – אוסף של קישורים למאמרים ומדריכים מקצועיים, מקובץ לפי הנושאים – קומפוזיציה, תאורה וכו'..

פוטו גייד – עוד אתר שמציע הסברים על מונחים בסיסיים בצילום, ערוך בצורה נעימה ויכול בהחלט לעזור לכם בטיול הקרוב..

יש כמובן עוד מדריכים רבים בנושאי צילום, אם דילגנו על מדריך חשוב לדעתכם, הוסיפו אותו כאן בתגובות לכתבה

 

 

 

Updated: 27 ביולי 2013 —

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *